„С предпазен колан на задната седалка“
Кметът Любомир Христов даде старт на кампанията „С предпазен колан на задната седалка“. Инициативата е свързана с безопасността на децата в автомобилите. Тя има образователна цел и е насочена към учениците от начална степен, като се стреми да привлече вниманието на родителите и на цялото общество.
“Най-напред искам да изкажа моята благодарност към всички, които се включиха в тази инициатива”, каза кметът Христов по време на срещата, с която бе поставено началото на кампанията. “Една обществено значима кауза може да обедини усилията на местната власт, бизнеса, образованието, родителите и медиите. А каузата си струва – да опазим живота и здравето на нашите деца. Действително е проблем поставянето на коланите на задните седалки на автомобилите и ние точно затова инициираме тази кампания, защото дори един човешки живот да спасим – а там обикновено се возят децата, на задните седалки, това е много важно,” каза кметът Любомир Христов.
През тази учебна година ще бъдат организирани обучения на 2400 деца от втори до четвърти клас от 11 училища в Шумен. Близо 90 доброволци от фирми и учреждения се включват в инициативата. Те ще се срещнат с учениците и ще им представят по забавен, интересен и запомнящ се начин информацията за това как безопасно да пътуват в автомобилите и колко е важно децата да пътуват на задната седалка в автомобила, да са на повдигаща седалка или столче и да поставят предпазния колан. С помощта на медийните ни партньори ще се опитаме да привлечем вниманието на родителите, както и на цялото общество към този сериозен проблем – липса на изградени навици и погрешна нагласа по отношение на пътуването без предпазен колан на задната седалка.
Инициативата е на Община Шумен и партньорите: „Херти“ АД, „Алкомет“ АД, „Рока България“, „Теси“ ООД, „Примекс“ ЕООД, „Телепол“ ЕООД, Unicredit Bulbank, Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“, БЧК – Шумен, ОДМВР Шумен, РУО – Шумен, Радио Шумен, Дарик радио, shum.bg, shmoko.bg.
“Презентациите, които ще бъдат изнасяни във всеки клас от доброволците са съобразени изцяло с възрастта на децата, а филмчето е анимационно и чрез героите се разкриват опасностите пред децата, ако те са без колан, не са на повдигаща седалка или столче. Целта е да достигнем и до родителите и до цялата общественост. Със съдействието на общината и ние като партньори ще се стремим да създадем устойчивост на проекта и да привлечем още съмишленици. Намерението ни е да продължим кампанията като обхванем децата от училищата в областта и всяка година да обучаваме новите първокласници”, обясни Диана Габровска от фирма “Херти”.
Нина Тодорова от „Рока България“ благодари на общинската администрация за помощта и за предоставените безвъзмездно два билборда за рекламните материали, за да може кампанията да достигне до още повече жители на града и околността. „Освен това всяко дете ще получи тениска, а след обучението и значка с надпис „инспектор по коланите“, с която да следи своите родители дали си поставят предпазните колани, когато седнат зад волана. Важно е да се отбележи, че в инициативата участват, от една страна, бизнесът, а от друга – общината и областта, което още повече ни кара да мислим, че и в бъдеще може да си сътрудничим така успешно“.
Шефът на “Охранителна полиция” в ОДМВР Шумен комисар Йордан Дундаков приветства инициативата.“Гражданският инстинкт е навел на това, че най-вече майките и бащите имат отговорността да приканват децата да използват колани на задните седалки плюс системите за обезопасяване. Затова сме приятно изненадани, че сте предприели тази инициатива, а ние се включихме на висока скорост и станахме партньори,”добави още той.
Намерението на партньорите е да се създаде устойчивост на проекта и да се привлекат още съмишленици.